söndag 18 april 2010

mitt liv som trisslott...

...plötsligt händer det!
Nej jag har inte vunnit massa miljoner men omräknat värde på helgens lottdragning får man nog räkna som högvinst ändå...

det började med att jag igår tröttnade på dessa blöjor som ska inhandlas hela tiden och som byts stup i kvarten pga minsta lilla kiss, så igår sa jag till Vera att hon from nu hade slutat med blöjor eftersom hon är stor tjej! Gårdagen gick kanon bra, lite för bra kanske, idag har olyckan varit framme två gånger en gång i gungan och en stoooor pöl på golvet på Ica Maxi...stressande? nej inte alls...ha ha men det får man väl räkna med!

I fredags hängde vi i trädgården med lite kompisar till Wilmer å Vera och hade mellis och jätte mysigt i solen. Wilmers cykel och sparkcykel åkte fram och sparkcykeln är Wilmers nya bästa vän. Den lärde han sig att behärska i höstas och fram nu fram på som ett fartvidunder. Den stackars cykeln däremot har fått stå och damma i ett hörn och har övats på ytterst motsträvigt och definitivt utan tålamod från vare sig W eller hans föräldrar. Dock pushade jag W att prova, jag sprang bakom och höll i handtaget. Det vinglades och knotades och 2 min senare sa min 6åring att han inte alls gillar att cykla och att han minsann ALDRIG skulle lära sig det. Så idag som ett under efter lite fotbollsträning med Jonas så skulle han prova igen...handtaget monterades bort och plötsligt cyklar ungen som han aldrig gjort annat! Man fattar ju ingenting bara slänger ett litet tack till ev. högre makter (en liten cykelgud kan man ju i dessa fall tro på...). Med cykeltrumf på handen så blev vinsten för W att få sova i "stora" sängen (en madrass på golvet bredvid mig) fast det var "egensängdag"...

Stolt kille utan stödhjul



Nu ska jag bara få Vera att sluta önska sig en elefant i födelsedagspresent...ngr tips på substitut?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar