söndag 25 april 2010

aj aj aj...

...vad ont jag har överallt!

Kändes som att jag satte mig ner för första gången på hela helgen och jag kommer aldrig att resa på mig igen! Vilken helg! Alla som nu trodde jag menade att jag var så slut för jag festat och dansat hela helgen blir nu väldigt besvikna...ha ha.

Smärtan och tröttheten kommer från ngt så banalt som trädgårdsarbete och källarröjning! Alla dessa små muskler i ryggen, händerna å benen som slumrat sött under vinterhalvåret har nu fått ett brutalt uppvaknande! Men ack så roligt det är å vad fint det blir! Skulle utan problem kunna ägna mig åt trädgården varje dag hela våren! Gräva, elda, så, plantera, röja bort alla gamla pinnar å löv - å där under hittar man de små små skotten som nu börjar sträva uppåt - framåt! Man nästan hör hur det sjunger i jorden! Kanske skulle skola om mig till trädgårdsmästare? Alltid komma hem med ont i ryggen å trötta armar och sträva nariga händer...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar