fredag 23 april 2010

grötmiddag...


...med pappa när mamma är i skolan! Mysigt värre!
Vera kom in i natt och kröp ihop bredvid mig och gosade in sig och lade sig med ansiktet mot mitt och suckade lyckligt - men mamma du komde hem!
Ngr timmar senare kom långskånken Wilmer och lade sig på min andra sida. Sen "sov" jag dubbelsked med barnen resten av natten och kände mig lycklig!

Ibland kommer man på sig att dessa stunder oavsett hur jobbigt det är att inte få sova hela nätter (nästan någonsin...) att den här tiden snart kommer att vara förbi. Rollerna kommer vara ombytta - jag kommer gapa på ungarna att de måste gå upp och inte sova bort hela dagarna. Jag kommer till och med sakna att ha dessa små vassa armbågar och knän i ryggen och magen, sakna att vakna med ett ryck varje gång ngn dunsar ur sin säng, sakna små kalla fötter som kommer tassande över golvet och sedan kommer och klämmer ner sig under mitt täcke, sakna att vakna av att en sömndrucken fast oförskämt pigg 3 åring kl 5 ska ha med mig ner och äta frokost...kan komma på mig själv med att sakna det redan nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar