tisdag 6 april 2010

Älskade sparris...


....i helgen var det premiär! Oj så gott!
Vi åt sparris med hollandaisesås som jag smälte ner ett par rejäla nävar av den tokgoda parmesanen från pappa i Schweiz! Ett glas rosé och en bit rostat surdegsbröd till satt inte fel!

Påskhelgen var härlig dock lite för kort. I lördags fick vi smaka på vårsolen som värmde upp våra bleka nunor till eftermiddagskaffet efter äggjakt och påsklunch! Vera grät lite efter nappen i torsdags och har sedan dess inte sagt mycket om den, ibland kommer det ett -men jag älskar ju nappen, mamma! Å sen är det bra igen. Hon har dock satt i både en och tre extra växlar på humöret som mycket väl kan vara pga nappen. Men det är väl en avgiftning som vilken annan...själv blir man ju inte så munter när det ska dras ner på vin och annat...he he!

Idag krönte jag min jobbrush och IHM ångest (efter plugg hela dagen igår) med att klara mitt IMH test idag! Jippi Hurra hurra för mig! Missade första försöket med 1 poäng och klarade andra försöket med 35/45 rätt (30 var gränsen). Så det var ingen slam dunk men skit samma nu är det gjort och jag är såååå glad!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar