fredag 30 april 2010

hipp hipp hurra...


när lillan kom till jorden det var i "april" när göken gol sa
mamma att det lyste av solsken och av (ngt mer som jag inte kommer ihåg) ...

3 år har gått sedan vår lilla "tullan" som Wilmer kallade henne kom till oss på Valborg. Den våren var det sommar redan i april och jag var brun som en pepparkaka på BB. Vera kom efter lite turbo med snitt hon hade en kraftig infektion och fick antibiotika 2 ggr om dagen under 5 dgr och sedan fick vi till slut komma hem! Å det verkar inte blivit ngr bestående men...

Ett år senare var lilltullan med finskorna på...

Två år å full med bus...



Tre å lika "demonisk" ibland som änglalik...

Stolt treåring öppnar paket i sängen, storebror hjälper till. Nu skulle ni som känner mig kunna fundera om det inte är så att jag bäddat med mina rosa lakan bara för att matcha födelsedagsbarnet, men det är bara en tillfällighet (jag lovar...;)
Tre ljus i tårtan...vart tog dessa tre år vägen?

Rosa å rosa å rosa...lila går oxå bra!

provlek med nya kaninerna...

Med den vanliga födelsedagsstressen (nya saker som ska få plats i barnens rum) så var jag innan IHM igår på IKEA å köpte nya förvaringsmöbler till barnens sovrum å hittade även världens sötaste lilla sittgrupp i plåt - lindblomsgrönt! Detta monterade jag sedan i dag på fm och se så fint det blev. Nytt hem för bl a Veras födelsedagskaniner från Maileg - helt oemotståndliga i mina ögon å Veras med som tur är....


Visst vill man flytta in?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar