lördag 17 april 2010

I'm a sucker for saturdays...

...det var längesedan jag hade en sån ultra skön lördag som idag. Känner hur mina tomma depåer fylls på med energi och hur lugnet (som jag antar vilken junkie som helst känner när drogen verkar) infinner sig i hela mitt jag! Tänk vad en dag utan planer med familjen kan göra för en "energi dränerad" kropp...

Idag blir det långkok, ungsstekt gårdskyckling med potatis å gräddsås sen en Tarte Tartin på päron med calvados med hemlagad vaniljsås...oj nu blev jag hungrig! Planen är att barnen ska sova kl 9 och att det sen blir lördagsfilm (som man ser hela utan att somna i soffan...som annars är standard på fredagar...)

Vera å tarte tartin!

Jonas har varit kreativ som vanligt och gjort en födelsedagshälsning till Farbror Osborn - check it out...KLICKA HÄR FÖR EN LITEN HÄLSNING!...så i år ser jag fram emot min alldeles egen kortfilm med mina barn som hälsar, sjunger och tillber sin ömma moder...ha ha.

lite vår känsla...mmmmm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar