fredag 26 november 2010

tankar om kärlek...

...W fröken berättade idag om samtalsämnet i bamba (läs matsal ni stockholmare) för ngn vecka sedan. W å hans kompisar sitter vid matbordet och pratar om vem som är kär i vem. Ngn är kär i W och han undrade om det var ok att han inte var kär i den personen eftersom han var kär i O. Ja det var ju ok sa fröken - ibland är man kär och ibland inte...

...samtalet fortsätter bland 6,5 åringarna; hur många kan man vara kär i samtidigt och hur många kunde man gifta sig med samtidigt? Ngn tyckte att det var snålt att man bara kunde ha en fru eftersom man kunde ha fler kompisar... så pratade dom om killar kunde vara kära i varandra å det visste ngn att det kunde man och att man tom kunde gifta sig med varandra men att man inte kunde få barn på "riktigt"...sen var det tyst en stund runt bordet och så kom den stora frågan - men om man gifter sig med en kille vem måste då ha KLÄNNINGEN???


1 kommentar:

  1. Det är djupa frågor som avhandlas minsann ;0) det är så härligt att "tjuvlyssna" på barnen och deras tankar. Jag gör det dagligen fast med stora barn (högstadiet) Jag är Hemkunskapsfröken och när eleverna sitter och äter det de lagat och har trevligt så glömmer de lätt att jag är där så jag får höra både det ena och det andra =0)

    Kul att läsa att det är fler än jag som inte riktigt klarar av barnens pyssel i "min" gran och oformliga kakor *hi hi* Jag jobbar hela tiden med mig själv och jag tror inte att mina barn har tagit skada.... eller?....
    Kram Linda

    SvaraRadera