tisdag 23 november 2010

det viktiga...

...är inte att det blir fint, utan det viktiga är att det är roligt! är dagens inspirationsord som jag kommer att ta till mig. Ngt som jag stundtals har svårt att leva upp till, vilket jag erfar gång på gång som jag ska göra ngt pyssel eller bak med barnen;) Hela tiden är jag där och pillar, justerar eller helt enkelt bara tar över för att jag mår psykiskt dåligt när mjölet trillar på golvet och havregrynen blandas med ägg isället för med smör... Färgen som är överallt förutom på pappret och spelreglerna är ju just regler och inte ngt man bara kastar åt sidan och gör om efter eget bevåg - eller?

Ja men herregud människa ser jag hur min man tänker när han ser mig i full gång med att än en gång ta över samtidigt som min irritationsrynka i pannan blir djup då barnen lite snabbare för varje gång tappar intresset av att pyssla med mamma... Helt ärligt så förstår jag dem till fullo . jag skulle inte heller vilja pyssla med mig! Men det kan väl inte vara så svårt att ändra på? Det är ju bara ngt nedärvt som ligger i min benmärg och kokar? En liten dränering och sedan så vet kreativiteten ingen gräns! Måste bara gå hem och börja med att lägga allt lego i ngn form av lösningsmedel eftersom jag superlimmat allt lego för att det inte ska trilla isär hela tiden...sen ska vi minsann baka pepparkakor (som barnen kavlar och lägger på plåten trots att gubbarna och grisarna blir korviga små maskar) och göra julgranspyssel som ingen kommer att se vad vad det föreställer...men huvudsaken är att de har roligt!

...man kan ju alltid göra en egen plåt som man tar fram i fall att...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar