tisdag 26 januari 2010

Det bubblar å pyser...

...i små byttor med lock!
I torsdags satte jag surdegar och russinjäst för nu ska här bakas surdegsbröd! Men oj vilken tid och vilket duttande - nästan som att ha en liten bebis igen! Det ska matas och duttas lite varje dag men nu är det sprutt i varje tråg och idag satte jag min första deg som nu står och kalljäser i kylen och som ska bakas ut imorgon - löjligt spännande! Min lycka var total när jag åkte till Maxi idag för att köpa mjöl och i hyllan står ett nytt supermjöl från Finax som jag inte sett förut, Manitoba Cream, med surdegskungen Jan Hedh på framsidan. Stoppade raskt ner 4 påsar i min korg och kånkade hem, fick ingen prestationsångest alls nu när jag har detta über mjöl - ha ha! Ingenting kan gå fel! Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar