måndag 27 september 2010

Styrka...

...ngt som återvände i samma stund som min fantastiske man kom hem från sitt genomförande i Amsterdam! Detta med att man är en stark kvinna som inte behöver någon eller något utan ska klara sig själv och vara duktig i alla sammanhang är en boja. Ibland och mer ofta en sällan behöver man hämta stryka från andra. Även Pippi Långstrump behöver sina vänner och sin familj "hästen & apan" för att orka med. Det blir så lätt att glömma sådant i stunder när man inte orkar, då klandrar man sig själv ännu mer istället för att acceptera att jag måste hämta kraft någon stans ifrån och den kraften är inget man bara hittar i skogen utan den kommer från de man älskar! 


Det behövs mer kämpar anda och mindre "jag är så duktig och behöver ingen" i media, som kvinna idag är det alldeles för många "förebilder" som proklamerar att allt är så toppen, jag är så rik,snygg och lycklig, jag ammar och gör karriär samtidigt som jag fixar naglarna och lagar hemlagad mat! Fy fan vad jag är trött på dessa människor som inte har en riktigt liv som ändå har mage att uttala sig! Mer Mia Skäringer och Håkan Hellström till folket - läste just en artikel med Håkan i nya Elle och jag måste citera en sak han sa; -Det är bara att kämpa. Nöta och arbeta på. Många säger att de letar efter lyckan men jag tycker att det där med att vara lycklig är överskattat, att det är en konstig idé. jag tycker att man ska behöva kämpa, då är jag nöjd!Tack Håkan, jag ska fokusera med på att kämpa än att vänta på att lyckan innfinner sig, vem vet det är kanske det som är tricket?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar