måndag 20 september 2010

SAD eller utarbetad...

...ja inte vet jag. Vanligtvis brukar min höstdepression kommer senare så jag röstar för en klassisk utarbetning, för visst har det varit alldeles för högt tempo de senaste månaderna. Semestern var där men kort och inte helt avkopplande pga den kommande arbetssituationen, så nu är det nog inte så konstigt att man helt enkelt tagit slut. Batteribyte pågår...så jag tog tag i situationen efter helgens panikångest och gråtattacker..."Hej chefen, jag kommer inte in denna veckan utan stannar hemma och försöker komma ikapp!" Så var det sagt och strax därefter kom ett mycket förstående mail tillbaka att jag bara ska ta det lugnt och att allt kommer ordna sig bara jag ser till att må bättre, otroligt skönt med en förstående chef:-) 

Idag har jag således tagit sovmorgon med barnen, W börjar först kl 9 på måndagar. Efter det att jag lämnat dem kröp jag upp i soffan med morgonkaffet och såg 2 filmer, remember me (rekommenderas) och Pippa Lees hemliga liv (behöver bara ses i brist på annat). Därefter lunch och en skön promenad i regnet nu är det snart dags att hämta mina små livlinor och ha en myspysig kväll i höstregnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar