söndag 26 september 2010

Läshöst...

...nu börjar läslusen i mig verkligen hungra, tunga marknadsföringsböcker till trots...Efter att jag läste Bitter Fittan av Maria Sveland i våras så blev jag en inbiten Billie Holiday fan, så till bokläsningen, sköna söndagen eller bara en mysdag så rekommenderar jag varmt att du köper The Complete Bille Holiday direkt nu i Itunes eller lyssnar här Billie Holiday Spotify Playlist



Nu har Maria Svelands nya bok Att springa kommit ut i handeln och den står på min läslista för hösten tillsammans med Erica Jongs Rädd att flyga. Måste säga att det är ngt mycket tilltalande över att läsa en bok och sedan följa boken/ författarens fotspår bakåt, läsa och lyssna på hans/ hennes inspirationskällor för den "ultimata läsuppelvelsen". Funderar även på att läsa om Kärleken, Lyckan och meningen med livet innan jag ser filmer med Julia Roberts som just haft premiär, det var en underbar bok!
Jag älskar nämligen att läsa om böcker som jag tyckt om, det är som att återse en gammal kompis och man hittar alltid nya saker, vinklar och detaljer som man inte tänkte på första gången. Det är likadant med filmer, vissa filmer kan jag verkligen se 100 gånger utan att tröttna! Så nu när löven gulnar och faller till marken, ta en uppfriskande promenad i dina nya stövlar, sätt på Billie Holiday, kryp upp i soffan och läs, läs, läs - gamla eller nya favoriter -  det kommer jag göra :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar