torsdag 25 mars 2010

lite vårkänsla...

...så var snön borta! Trodde man ju nästan inte med tanke på hur mycket snö som låg ett tag. Idag är det en sån härlig vårdag med 9 g varmt å soldis. Man kan nästan höra hur det knäpper och knakar i marken och jag kommer på mig med att spana i rabatten efter små spirande saker! Det blir nog dags att ta ner utegranen och släcka belysningen till helgen...men det är 1 vecka kvar till påsk så jag har en hel veckas marginal!

Livet går i 180 knyck för tillfället och det är knappt man hinner med. Lustigt att det alltid ska vara åt den ena eller andra hållet - antingen för lugnt eller för mycket. Man undrar om det beror på en själv eller om det beror på omvärlden...antagligen en mix av båda. Får lite ångest att man ska vakna upp och barnen är stora och de "bästa" åren borta, att man inte hinner njuta och vara tacksam för det man har för att man antingen jäktar för att hinna ikapp eller stressar över att man inte har tillräckligt mycket...känns som jag återkommer till det här med att känna sig nöjd gång på gång.

Vad är det som gör att man känner sig nöjd? När ska man börja acceptera/ gilla läget och ta till vara på tiden mer? Tar jag redan tillvara på tiden? Jag vet faktiskt inte...måste nog klura lite på den saken. Under tiden så är det väl bara att jobba på och försöka kasta ett öga i backspegeln då och då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar