torsdag 31 mars 2011

IHM...

...Institutet för Högre Marknadsföring är termin tre ett fullständigt skämt! Besvikelsen r total efter lektion på lektion av nonsens och trötta, oförberedda lärare med alldeles för låg fat och noll inspirationsförmåga!

Fick igår ett mail från vår kursledare som löd;

Hej,
Så här i halvlek på utbildningen passar det väl bra med den klassiska sportfrågan ”Hur känns det?”. J
Skriv en rad eller två om hur du upplever utbildningen IHM Strategisk Marknadsföring!

I slutet av utbildningen kommer du att få fylla i en mer utförlig utvärdering digitalt, som du når via en länk som mejlas ut.

Hls E

mitt svar:

Hej E,

Jag tycker att det redan förra terminen var stor skillnad från hur jag upplevde kvalitet och inspiration jämfört med den höga kvalitet och goda mottagandet vi upplevde på BM, men OM var ändå helt okej i jämförelse med hur denna termin hittills varit. 

Jag tycker föreläsningarna är trötta och även till stor del slappa; bara ngr exempel -  förra veckan ägnade vi t.ex. 2,5 timma åt att göra en SWOT innan vi gick igenom med läraren och där minskade vi ändå själva ursprungstiden med nästan 30 min mot vad läraren tänkt, det är inte vare sig tidseffektivt eller hänsynstagande till vad vi läst innan. Vecka innan dess tillbringade vi 4 timmar med ett idéspel som kanske hade varit bra och lärande om det varit förberett och lärarlett istället för "på-volley" som känslan var. Vår klasskamrat som kom direkt från IHM i Stockholm var ytterst förvånad över strukturen på lektionerna här och inte på ett positivt sätt.

Vi tar alla tid från våra jobb och familjer/ privatliv för att gå den här utbildningen och för en saftig slant dessutom vilket jag tycker att IHM på ett mycket bättre sätt en detta ska ta hänsyn till. Jag förväntar mig en rejäl uppryckning under resterande termin och inför den sista terminen. Ni marknadsför er som en skola i framkant med lärare från arbetslivet som brinner för det de gör, just nu känns det som ett 2:a klassens gymnasium där lärarna jobbat för länge och tappat gnistan.

Uppryckning! 

svar;
Hej Caroline,

Det var verkligen tråkigt att det känns så här! Jag skall prata med berörda lärarna inför den sista delen och naturligtvis återkoppla till de ni haft! Jag hoppas att slutdelen och projektarbetet ger en större helhet.

Hälsningar
Elisabeth

fortsättning följer!

30 elever i en klass x 50 000 = jv..ligt bra utbildning!

1 kommentar:

  1. Hej Caroline,
    Jag håller med Elisabeth om att det är tråkigt att du känner så här! Efter återkopplingen som inkommit så har vi lyft frågan och kommer att sätta in åtgärder - klassen får mer information på måndag den 4/4. Tack för att du tagit dig tid att ge oss värdefull återkoppling!
    Bästa hälsningar
    Mia Schneider
    Utbildningschef IHM Business School Göteborg

    SvaraRadera