söndag 10 oktober 2010

Härliga Helg...

...vilken skön hemma helg!


Fredagsmys med familjen standard 1A: Tacos & Idol... sen utelördag i strålande sol, barnen har sprungit runt och lekt med grannarna och knappt märkts. Jag satt ute i flera timmar och lästa ut Camilla Läckbergs senaste Fyrvaktaren (hennes bästa i serien) sen blev det långkok och en 4 kilos lammstek skulle in i ugnen. Den blev salami och vitlökspäckad å serverades med buljongkokt potatis samt kantarellsås - kan säga att det tog slut (vi var 4 vuxna och 5 barn). Goda vänner på middag avslutades med att Malva sov över hos Wilmer och jag å Jonas satt i köket å lyssnade på musik och drack konjak - så trevligt!!!

Vaknade till ett dimmigt Björkö vid halv sju av att Wilmer och Malva låg och tokskrattade i Wilmers rum ha ha...jagade upp min make som morgonen till ära var bakis som en örn. Somnade om och sov mycket gott i 2 timmar till. Såhär vid 2 tiden så har både jag och Jonas joggat varsin 5km och nu känner man sig rätt nöjd. Få saker går upp mot ett spår täckt av gula löv, den svala jordiga doften som hänger i luften och den egna andedräkten som ett moln framför sig. Jag har nu bestämt att anmäla mig till midnattsloppet nästa augusti så jag oxå har ett spring mål. Maken har ju gått och anmält sig till Göteborgsvarvet...idag var första träningsrundan på fastande mage och med hyfsat mycket alkohol som skulle gå ur kroppen...så nästa runda kommer definitivt blir bättre;)


1 kommentar:

  1. Hurra! Vi som loppar!!! Nu är det bara att kämpa på lite lagom under vintern så att man inte behöver börja från noll i vår. Jag tycker också att det är helt magiskt runt Naturisternas där asplöven ligger som gullpengar på spåret. Karolina

    SvaraRadera