tisdag 19 oktober 2010

Blomstertisdag...

...efter en ganska tung dag i huvudstaden, som bjöd på riktigt Göteborgsväder, så åkte jag förbi  Floristmästarna i Torslanda på vägen hem för att muntra upp mig lite... 
Å tänk vad lite blommor kan göra!


Jungrulökar...har man inte egna så får man köpa nya...



 "Dykros"
Rosor klara sig två veckor i vatten, man måste bara tänka på att de skall var helt täckta och att det behövs ett sänke i botten för annars flyter den!




Kärlek vid första ögonkastet blev det för denna förunderliga blomma, vet inte om den är ful eller vacker men nu är den i varje fall min! Den kalls passande nog för fallskärmsblomma...och i mitt 34åriga liv så har jag aldrig stött på ngn sådan innan!


Blev till och med så uppiggad av alla fina blommor att jag hade både lust och kraft att göra ngt åt alla äpplen som mamma skickade med mig hem i söndags. Det blev Äppelmos med kanel, äppelmos med vaniljstång och Äppelsaft (som ska dra i kylen i minst ett dygn). 
Längtar redan till havregrynsgröten imorgon;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar