lördag 28 november 2009

bullmamma - NOT!


Så är årets pepparkaksbak avklarats...avklarats just det inte något annat, inget lulllull och små rosa moln här inte. Jag är en riktigt tyrann i köket har jag kommit till insikt med. Jag får stressutslag och dubbla hjärtslag när det ska bakas med barnen och inte blir det på barnens villkor inte - rätt ska vara rätt och "fula" pepparkakor hör inte till. Lika bra att redan nu starta en pepparkaksfond till båda ungarna för framtida terapi! Ha Ha, de kommer ligga på soffan och undra varför mamma inte tyckte att deras papparkaksgrisar var fina å varför man fick kavla om degen hela tiden! Man undrar ju hur man är skapt helt enkelt! Det ska ju vara roligt att baka och so what om grisarna är halshuggna och har tarmarna utanför barnen kommer ju vara lika stolta ändå! Nä de blir nog omtag på detta och jag ska under muntert fniss grädda 5 cm tjocka pepparkaksknorvar utan att blinka. Så kan jag sedan göra ett eget bak al la Bree Hodges i Desperate Housewifes... tur att det finns ANNAS pepparkakor de är ju i varje fall både fina och goda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar