tisdag 11 maj 2010

NEW YORK HERE WE COME...........

...för 4 år sedan var vi så här glada i New York på min och Caros 30 årsresa, imorgon bär det av igen. Jag kan redan höra sirenerna, känna lukten av pretzels och brända kastanjer, känna pulsen öka i takt med stadens larm och jag blir HÖG! New York är min drog och har varit det sedan mitt första besök i sällskap med min flygvärdinna till mamma. Jag följde med mamma när hon jobbade, fick sitta längst bak (oftast i rökavdelningen- mådde illa hela vägen...) men sen var vi äntligen där. Har nog aldrig blivit så förälskad i en plats tidigare i mitt liv (var kanske 7 år). Följde med runt i butikerna, handlade konstig mat och tog med oss upp på rummet, vaknade kl 4 och tittade på cartoons fram till 7 och gick sedan ut på ngn coffee shop och åt american breakfast: 2 eggs easy over with bacon and tomatoes, toasted english muffins with butter on the side. Den frasen sitter i min benmärg!

Tack mamma för att du tog med mig dit!

Imorgon är jag där igen!
Med min underbara man och våra älskade kompisar! Oj vad kul vi ska ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar